3. Domotica en aanraaksensor (cyclus 1)

De eerste cyclus heeft als thema: domotica: hoe kun je het leven in en om het huis makkelijker maken met behulp van physical computing? Of: hoe kun je zuinig omgaan met energie in het huis?

De sensor die centraal staat is de aanraaksensor, bijvoorbeeld een drukknopje. Dit is zo’n beetje de eenvoudigste sensor die er is, hoewel er vele varianten op zijn.

De eindopdracht in deze cyclus is: ontwerp en ontwikkel een hotelschakeling. Dat is een systeem met twee schakelaars (aanraaksensoren) en één lamp. De lamp moet met beide schakelaar aan en uit kunnen worden gezet.

3.1 Domotica
3.2 Aanraaksensor
3.3 Ontwerpen met behulp van toestandsdiagrammen
3.4 Van toestandsdiagram naar programma
3.5 Arduino: aanraaksensor
3.6 Arduino: een LED aansluiten
3.7 Micro:Bit: aanraaksensor
3.8 Micro:Bit: een LED aansluiten
3.9 Lego Mindstorms: een sensor gebruiken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *